کامپیوتر افشار

کامپیوتر افشار

در این وبلاگ شما عزیزان با آموزش های ضروری مورد نیاز هر کاربر آشنا می شوید.
کامپیوتر افشار

کامپیوتر افشار

در این وبلاگ شما عزیزان با آموزش های ضروری مورد نیاز هر کاربر آشنا می شوید.

ایجاد میانبر به جای اینکه خود فایل یا پوشه را در دسکتاپ قرار دهیم

خیلی وقتا پیش میاد که یه فایلی یا پوشه ای خیلی ضروریه و ما میخایم زود زود ازش استفاده کنیم به همین خاطر اون رو در دسکتاپ قرار میدیم یه جایی از دسکتاپ که همیشه جلوی دیدمان باشد این کار خوب است ولی فرض کیند فایل های زیادی به همین صورت در دسکتاپ قرار گرفته اند به دلایل اینکه باید جلوی دیدمان باشند اما تصور کنید به صورت اتفاقی ویندوز خراب شد و دیگه بالا نیامد چه اتفاقی می افته؟ بله همه اون فایل ها و پوشه ها که در دسکتاپ بودن و خیلی هم ضروری بودن، همه پاک میشه اگه بیاید ویندوز رو از اول نصب کنید. خوب باید چکار کنیم که این فایل ها همیشه دم دست باشند ولی از گزند نصب ویندوز هم در امان باشند؟ خوب راه چاره اینه:  1- روی هر فایل یا پوشه ای که می خواهید آن را در دسکتاپ قرار دهید راست کلیک کنید و گزینه send to را انتخاب کنید سپس وقتی منوی کناری باز شد گزینه (Desktop(Create Shortcut  را انتخاب کنید:

ایجاد میانبر  shsort cut

در این صورت یک میانبر از آن فایل یا پوشه در دسکتاپ قرار می گیرد که خود فایل نیست بلکه میانبری از آن است که با خیال راحت اگر ویندوز خراب شد باز اصل فایل محفوظ است.

توجه: دقت کنید هیچ وقت فایل یا پوشه ای را در درایوی که ویندوز را در آن نصب کرده اید قرار ندهید چون با نصب ویندوز حذف می شود 

توجه: حتما قبل از اینکه ویندوز جدید نصب کنید سعی کنید پوشه My Document را بررسی کنید که فایل به درد بخوری داخلش نباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد